Kennisbank
- De weg naar meer zichtbaarheid en succesHet optimaliseren van je website is cruciaal als je wilt dat deze goed gevonden wordt in zoekmachines en dat bezoekers daadwerkelijk blijven hangen. Website optimalisatie – ook wel zoekmachine optimalisatie of SEO genoemd – omvat een breed scala aan strategieën en technieken om ervoor te zorgen dat je website zowel zichtbaar als effectief is. Van… Lees meer: De weg naar meer zichtbaarheid en succes
- Het belang van cyber security voor je SEOOké, je website staat op de eerste pagina van Google, het verkeer neemt toe en je bedrijf groeit. Maar dan gebeurt het ondenkbare. Je website wordt gehackt, je gegevens worden gestolen en je zoekmachine ranking stort in. Dit scenario is helaas realiteit voor veel bedrijven die de cruciale rol van cyber security in hun SEO-strategie… Lees meer: Het belang van cyber security voor je SEO
- SEO bij hoge concurrentieStel: je hebt een business waar veel concurrentie is. Je wil graag gevonden worden in de zoekmachine, maar hoe doe je dat dan? Kan dat überhaupt en waar moet je op letten? Bij concurrerende zoektermen is er wat meer nodig, zeker als je het tegen grote jongens op moet nemen, maar je kan alsnog veel… Lees meer: SEO bij hoge concurrentie
- Google Link Spam Update, wat betekent dat?Met de recente update van Google op het gebied van link spam zijn veel website-eigenaren bezorgd over de effecten op hun zoekmachine optimalisatie. Maar wat betekent deze update eigenlijk voor jouw linkbuilding en hoe kun je ervoor zorgen dat jouw website niet wordt getroffen? Wat is de Link Spam Update? Google’s laatste update, genaamd “Link… Lees meer: Google Link Spam Update, wat betekent dat?
- Wat is Latent Semantic Indexing (LSI)?Latent Semantic Indexing, wait what? Yep een hele mond vol. Of ook wel afgekort LSI. Het klinkt heel hip en moeilijk, maar het valt allemaal wel mee. Als je je verdiept in zoekmachine optimalisatie voor je website, dan ben je Semantic optimization vast tegengekomen. Het is één van de belangrijkste SEO copywriting technieken tegenwoordig. Nou… Lees meer: Wat is Latent Semantic Indexing (LSI)?
- 7 SEO copywriting tips voor 20201 – Keyword intent Wat is de reden (intentie) van de zoekopdracht? Het is belangrijk om daar over na te denken. Google wil het beste zoekresultaat aan de zoeker voorschotelen, daarom is het belangrijk dat het zoekwoord matcht met de intentie van de zoeker. Globaal zijn er 3 soorten intenties: Commercieel: de gebruiker wil een… Lees meer: 7 SEO copywriting tips voor 2020
- 3 schrijftrends voor 2025: een blik op de toekomst2020, of ook wel ‘twenty twenty’, is nu al een bijzonder jaar. Veranderingen gaan snel, maar zeker dit jaar. Veel bedrijven hebben al jaren naar 2020 toegeleefd en speciale doelen gesteld. Het is een soort mini millennium. Mede hierdoor, gaan de veranderingen extra groot worden. Nu veel mensen verplicht thuis moeten blijven, is er ineens… Lees meer: 3 schrijftrends voor 2025: een blik op de toekomst
- 36 SEO/conversie stenen om Goliat te verslaanSEO, usability en conversie optimalisatie is erg verandert afgelopen jaren en gaat nog meer veranderen. Hoe blijf je als kleiner bedrijf de grote giganten de baas, zoals David Goliat versloeg? De wekker op mijn telefoon ging nog voor de biologische wekker uit de babykamer. Douchen, tandenpoetsen, tas pakken en daar werd de biologische wekker wakker…. Lees meer: 36 SEO/conversie stenen om Goliat te verslaan
- Met 130 km/h over je websiteWaar Martien Meiland roept ‘wijnen wijnen’, is het voor ons tijd om te ‘metaforen metaforen’. Doe daar het schouderdansje bij en je hebt het complete plaatje. Het internet is als een groot wegenstelsel waar bezoekers overheen sjezen om daar te komen waar ze willen zijn. Hoe zorg je ervoor dat een bezoeker soepel over jouw… Lees meer: Met 130 km/h over je website
- Al het goede komt in drieën: 3 x hoe dit getal winst oplevertIk zie je denken: ‘3, waarom is dat een bijzonder getal?’ Er zit zoveel kracht in 3. Zonder dat je het doorhebt is 3 een ijzersterk getal welke je veel gebruikt. ‘Nou dat weet ik nog niet zo 1, 2, 3…’, whoops daar gebruikte je 3 al. En als je kleuter bij je wegloopt en… Lees meer: Al het goede komt in drieën: 3 x hoe dit getal winst oplevert
- 15 schrijftips voor een succesvol jaarHet jaar is net afgesloten, een mooi moment om te kijken naar het komende jaar. Wat wil je bereiken en vooral hoe ga je het bereiken? Hoe zorg je dat jouw teksten voldoen aan de eisen van de lezer? Hieronder 15 tips om jouw webcopy onweerstaanbaar te maken. 1 – Schrijf voor de lezer Klant… Lees meer: 15 schrijftips voor een succesvol jaar
- Waarom je jouw website niet zelf moet testenTwee dagen Liverpool. Ik wilde de stad (en natuurlijk de Beatles) beter leren kennen. Dus hup voor een paar pond de ferry op. Vanaf rivier de Mersey de stad ontdekken, klinkt goed. De ferry vertrok en de band werd gestart. Met ongeveer hetzelfde volume als het motor geronk werd alles verteld. Als je goed luisterde,… Lees meer: Waarom je jouw website niet zelf moet testen
- Hoger in Google met geoptimaliseerde afbeeldingenGoogle en andere zoekmachines worden steeds beter in het herkennen van afbeeldingen. Echter heeft de Google bot niet het waarnemend vermogen wat wij hebben, daarom is het goed om de zoekmachine een handje te helpen. Er zijn best wel een aantal elementen die je kunt aanpassen, om beter gevonden te worden in de zoekmachine. Begin… Lees meer: Hoger in Google met geoptimaliseerde afbeeldingen
- Schrijf geen welkomJe ziet het helaas vaak: ‘welkom op mijn website’. Je wil je bezoeker welkom heten, dat begrijp ik. Maar de bezoeker voelt zich niet welkom als jij zegt ‘welkom’, maar als je hem welkom laat voelen. Zorg dat diegene zich direct thuis voelt, dat hij weet wat je aanbiedt en dat alles duidelijk voor hem… Lees meer: Schrijf geen welkom
- Linkbuilding trends 2012, 8 linkbuilding experts vertellen u alles!Ik werd door Linkbuilding Specialist gevraagd om, samen met nog 7 specialisten, mijn visie te geven op de linkbuilding trends in 2012. Dit artikel werd gepubliceerd op Dutch Cowboys. Door de Panda update’s van Google en de voortdurende andere algoritmische updates van Google en de groei van blogs, Social Media websites; is linkbuilding uitdagender dan… Lees meer: Linkbuilding trends 2012, 8 linkbuilding experts vertellen u alles!
- Trends online marketing in 2012: een compleet overzichtHet jaar 2011 is voorbij. De champagne is ook in je hoofd al lang uitgebubbeld en de overgebleven oliebollen, die te lekker waren om te laten liggen, zijn inmiddels verteerd. Tijd om je blik te richten op het komende jaar en op welke trends er in de online marketing worden verwacht voor 2012! Wat moet… Lees meer: Trends online marketing in 2012: een compleet overzicht
- Goede navigatie = goede zoekmachine navigatieEr zijn veel factoren die erg belangrijk zijn voor zoekmachine optimalisatie, maar navigatie is wel een erg belangrijke. De navigatie wordt gebruikt om je website te indexeren. Goede navigatie zorgt voor goede indexatie. Ook voor de gebruikers is duidelijke navigatie erg belangrijk. Zoekmachines richten zich steeds meer op het gebruikersgemak, dus ook om die reden… Lees meer: Goede navigatie = goede zoekmachine navigatie
- Waarom u zeggen klanten kan kostenMoeder heeft altijd geleerd om ‘u’ tegen vreemden te zeggen, want dat is beleefd. De meeste mensen houden dat ook netjes vol. Maar zijn de waarden die je ouders bijgebracht zijn en weer aan jou leerden nog van deze tijd? En hoe spreek je de bezoekers van je website aan? Kun je het beste ‘je’… Lees meer: Waarom u zeggen klanten kan kosten
- De uitdaging in het beïnvloeden van websitebezoekersOp 1 juli 2011 vindt in Keulen het 6e Design for Conversion seminar plaats. Wat zijn de geheimen van het beïnvloeden van websitebezoekers en hoe pas je deze toe? Het beïnvloeden van online gedrag is een hele wetenschap, met hierin weer allerlei disciplines. Elke website en doelgroep is anders en heeft een andere aanpak en design nodig. Naar… Lees meer: De uitdaging in het beïnvloeden van websitebezoekers
- Waar plaats je zoekwoorden in een tekstSEO (Search Engine Optimization) is de Engelse term voor zoekmachine optimalisatie. Om ervoor te zorgen dat zoekmachines je site goed kunnen lezen, is het belangrijk om de te tekst hiervoor te optimaliseren.Hier krijg je vast een aantal tips voor zoekmachine gevoelige content. 5 tips voor zoekwoorden in de tekst 1 – Zoekwoord in <title> tag De <title>… Lees meer: Waar plaats je zoekwoorden in een tekst