Over De Online Tekstschrijver

- Visie -

Meer zijn dan een tekstschrijver

- Missie -

Van websites conversie-bommen maken

- Waarden -

Betrokken Inzicht | Vindingrijk

Wie is Martijn?

Martijn is bi-tekstueel, hij schrijft voor off- en online. Hij is een gepassioneerd schrijver en heeft een enorme interesse in online. Ooit begonnen als goudsmid, maar heeft zijn brander en vijlen aan de kant geschoven en plaats gemaakt voor een laptop, waar hij ’s avonds verhaaltjes ging schrijven. Kop thee, haard aan, muziekje op en lekker schrijven. Niet veel later ging hij ook voor zijn beroep schrijven bij een online marketingbureau waar hij de online wereld ontdekte en direct verslaafd raakte. Nu, 11 jaar later, is de passie er nog steeds en helpt hij bedrijven om meer winst uit hun website te halen. 

De Online tekstschrijver

Conversie is king

Als tekstschrijver bij een online marketing bedrijf merkte ik dat veel websites maar weinig bezoekers omzetten naar klanten. Bedrijven geven duizenden Euro’s per jaar uit aan marketing, krijgen veel bezoekers maar halen er slechts een paar opdrachten uit. Zonde, want meestal zijn een paar simpele wijzigingen al genoeg om de conversie flink te verhogen.

Als een blok voor online marketing

Online marketing heeft mijn interesse, daarom ben ik als copywriter gespecialiseerd in web content. Ik heb me verdiept in het lees- en klikgedrag van websitebezoekers en hoe je die onbewust kunt beïnvloeden met de geheimen van verleiding. Deze kennis en mijn ervaring in het schrijven voor het MKB gebruik ik om teksten onweerstaanbaar voor weblezers te maken en te zorgen dat websites winstgevend(er) worden.

Inmiddels heb ik voor meer dan 200 bedrijven in het MKB web content geschreven en flink wat websites geoptimaliseerd. Ik heb conversie stijgingen van meer dan 300% gezien en dat maakt dit vak ook zo leuk om uit te voeren.

Lees meer over me op:

Frankwatching

Op de website Frankwatching blog ik over tekstschrijven, zoekmachine optimalisatie en conversie verhogen.

Dutch Cowboys

Voor Dutch Cowboys schreef ik enkele artikelen en deed mee aan een interview over linkbuilding.

Martijn op KGOM

KGOM | Online Marketing

Voor Karel Geenen aantal pagina's onder handen genomen zoals voor Yoozie en de conversietest.

Lees m'n laatste blog

wist je dat

Ik in 2012 de Karel Geenen conversietest heb gewonnen?

Martijn is een erg goede tekstschrijver. Weet goed hoe Google werkt en past dit feilloos toe zonder identiteit van de klant te verliezen.
Jakomijn van Herpt
Topclick
Zelfs voor niet online-specialisten weet Martijn helder uit één te zetten waarom en hoe je de vindbaarheid van je site kunt optimaliseren.
recensie-kpn
Jeroen Struving
KPN
Je merkt dat hij heel veel passie voor zijn werk heeft en vol zit met goede ideeën. De mensen die mijn site hebben gevonden zijn heel positief.
Simone Schouten
Steendesign